Werkervaring waardevol inzetten voor goede doelen

Er was eens een Groningse, die na haar afstuderen verhuisde naar het centrale Utrecht. Ze doet in de afgelopen 16 jaar vanuit het bedrijfsleven ervaring op in Projectmanagement, Software-implementaties, Marketing automation en Online marketing. Ze bekleedt verschillende rollen, zowel aan de bureauzijde als klantzijde. Maar er knaagt iets, want wat is de zin van het werk dat zij dagelijks doet? Hier begint ze haar zoektocht naar een organisatie waar zij haar werkervaring in kan zetten voor een mooi doel. De zoektocht leidt tot een mooi resultaat, want op 1 oktober jl. start Suzanne haar Ifunds avontuur in de rol van Implementatie Consultant! In dit artikel lees je meer over onze nieuwe collega.

Ingewikkelde dingen makkelijk maken

Mijn carrière begon bij Blinker (tegenwoordig Spotler) in de rol van Projectmanager en later Teammanager. Ik implementeerde het e-mail marketing SaaS-platform MailPlus bij vele uiteenlopende organisaties, gaf MailPlus-trainingen, richtte e-mail marketing campagnes in en hield me altijd bezig met het optimaliseren van processen. Het leukste vond ik het om klanten te enthousiasmeren en hen te helpen het maximale uit het platform te halen.

Bij Elsevier was ik als Marketing Automation Specialist verantwoordelijk voor de interne kennisdeling omtrent Adobe Campaign; een geavanceerd marketing automation platform. Ik schreef een handleiding, beschreef best practices, gaf training-on-the-job aan collega’s en dacht mee over de juiste inrichting van campagnes in het platform. Ook hier vond ik het leuk om iets wat er complex uitziet, te versimpelen met een heldere uitleg en collega’s te enthousiasmeren.

Bij CloudSuite was ik naast de online marketing (SEO, SEA, social, website, e-mail) verantwoordelijk voor alle klantcommunicatie. CloudSuite is een geavanceerd e-commerce platform met maandelijkse releases. In deze releases werden vaak complexe functionaliteiten gebouwd en ik vertaalde deze naar een eenvoudige uitleg voor de klant.

Van Marketing naar CRM

Marketing is onlosmakelijk verbonden met data. Het hebben van data is één ding, het hebben van rijke kwalitatieve data een tweede. Helaas is het vaak het geval dat data enorm vervuild raakt door het ontbreken van een goede basis en/of onvoldoende beheer. Daarmee verliest het haar kracht om effectieve marketing en communicatie mee te realiseren. Dit is dan ook een belangrijke reden dat ik CRM super interessant vind en besloten heb mijn carrière in deze richting voort te zetten. Ik kan in mijn nieuwe rol vanaf de start al helpen een goede basis neer te zetten, zodat klanten er op de lange termijn de vruchten van plukken! CRM is meer dan het implementeren van een systeem; het is een mindset. Het is mijn doel om die mindset over te brengen.

Wie is Suzanne?

De inleiding gaf al een klein stukje over mij prijs, maar het is denk ik leuk om iets meer over mezelf te vertellen. In mijn vrije tijd lees ik graag boeken, speel ik volleybal (buitenaanvaller) en doe ik aan hardlopen. In de winter vind ik het leuk om dit uit te breiden met skiën, in de zomer met inline skaten. Een van mijn doelen is om ieder jaar vanuit Utrecht naar een provinciehoofdstad te skaten. Tot nu toe zijn Amsterdam, Haarlem en Arnhem afgevinkt! Nog een aantal te gaan… 😊

Ik vind het verder heel fijn om de natuur op te zoeken. Dit kan wandelend zijn, maar een beetje actie met de mountainbike kan ik ook waarderen. En als ik het wat dichter bij huis wil zoeken, dan ga ik lekker tuinieren. Ohja en als ik mijn Spotify Wrapped 2023 mag geloven, heb ik 31.726 minuten naar muziek geluisterd. Ik hou van muziek!

Ik kijk er naar uit om kennis te maken met de klanten van Ifunds en hen verder te helpen met Engage 365. Tot snel!

Terug naar overzicht

Geplaatst op 5 december 2023