Microsoft heeft in juli een mail naar klanten gestuurd met als onderwerp de Wijziging in Microsoft Grants.
In dit artikel bespreken we wat dit voor jou betekent en wat je kunt doen om de kostenverhoging te beperken. Hieronder vind je de weergave van de mail die Microsoft naar non-profit klanten heeft gestuurd.
Wat betekent dit voor jou?
Ifunds heeft bij alle implementaties van Engage 365 en Microsoft Fundraising & Engagement de toenmalige 5 gratis Dynamics 365 Sales Enterprise licenties geactiveerd. Die licenties zijn nodig om ervoor te zorgen dat Engage 365 Fundraising en aanverwante producten kunnen worden gebruikt. Waar nodig zijn er extra licenties geactiveerd om ervoor te zorgen dat klanten de benodigde functionaliteiten kunnen gebruiken. Het aantal licenties is dus bij iedere klant verschillend. Bij de ene klant zijn dat er 5, bij andere klanten zijn dat er meer. De wijziging in Microsoft Grants heeft dus gevolgen voor alle klanten waar Dynamics 365 Sales is geactiveerd.
Hoe verder?
Zoals je in de mail hebt kunnen lezen, roept Microsoft hun klanten op om via hun eigen partner ondersteuning in te schakelen. Het is namelijk mogelijk om besparende maatregelen te nemen. Daarvoor is specialistische kennis nodig en partners kunnen die bieden. Ook Ifunds biedt de mogelijkheid aan klanten om deze besparende maatregelen te nemen.
Heb je al contact met Ifunds opgenomen om te kijken of er besparingen mogelijk zijn? Dan hoef je niets te doen. Heb je nog geen actie ondernomen? Dan raden we je aan om een ticket in te dienen via Topdesk. Om een spoedige behandeling van deze tickets te garanderen, vragen we je om in het onderwerp “Microsoft Grant” te vermelden.
Tegemoetkoming en werkwijze
Omdat we ons realiseren dat deze Wijziging in Microsoft Grants onvoorzien is, bieden we klanten die via ons licenties inkopen, een tegemoetkoming van 1 uur behandeltijd van het Topdesk ticket aan. Daarmee dekken we een deel van de investering af die nodig is voor het vaststellen van de maatregelen die ervoor te zorgen dat de kosten sterk toenemen als gevolg van deze verandering.
De opvolging van het ticket omvat:
- We kijken kritisch naar het aantal licenties, betrekken daarbij ook een analyse van de Full en Light users en bieden op basis daarvan een geoptimaliseerde licentiestructuur aan. Daarbij houden we rekening met wat qua kosten het meest voordelig is voor jou. En met wat er nodig is om de gebruikte functionaliteiten te kunnen blijven gebruiken.
- Ook kijken we naar de huidige Azure instellingen. We bepalen wat we kunnen doen om de kosten zoveel mogelijk te beperken en bieden waar mogelijk aanbevelingen en een daarbij horende kosteninschatting die nodig is om die aanbevelingen uit te voeren.
Zo weet je precies wat de benodigde besparende acties kosten en wat het je oplevert. Als je akkoord bent met de benodigde investering, voeren we de besparende acties voor je uit, zodat de toename van de kosten beperkt blijft.
Meer weten over hoe Dynamics 365 Sales zich verhoudt tot Engage 365? Check dan onze pagina over Microsoft Dynamics 365.
Terug naar overzicht
Geplaatst op 24 augustus 2023