Het gebruik van de acceptgiro is de laatste tijd fors vermindert. Dit komt vooral door de nieuwe digitale betaalmogelijkheden in combinatie met het gebruik van QR-codes. Het gebruik van acceptgiro’s en daarom ook de verwerking ervan reduceerden zo sterk dat de acceptgiro-eigenaar Currence heeft besloten om per 1 juni 2023 te stoppen met het aanbieden van deze betaalmogelijkheid. Echter, zien we als Ifunds dat de acceptgiro voor sommige van onze klanten nog een grote bron is om hun inkomsten te genereren. Daarvoor nemen verschillende partijen, waaronder ook wij, actie om de transitie zo goed mogelijk te kunnen laten verlopen.
Wat we doen als Ifunds?
Wij zijn de alternatieven, ontwikkelingen en voortgang van de alternatieve methoden voor direct mail op de voet aan het volgen om ervoor te zorgen dat we onder de motorkap het nodige aan Engage 365 kunnen doen. Zo zijn we bijvoorbeeld met payment service providers in gesprek om te bekijken hoe we unieke donatie linkjes achter een QR code kunnen genereren.
Ook voeren we voor verschillende klanten een analyse uit waarbij we een inventarisatie doen om te bekijken wat de impact is wanneer de acceptgiro verdwijnt en komen wij met ideeën en scenario’s hoe ze deze transitie het beste kunnen maken.
Hoe groot is de impact van het verdwijnen van de acceptgiro voor jouw organisatie?
Zoals eerder benoemd, zijn we op dit moment bezig met analyses die de impact van de transitie voor onze klanten inzichtelijk maakt. Hoe groot is nu de daadwerkelijke uitdaging? Bij deze analyses brengen we in kaart wie bijvoorbeeld altijd de acceptgiro gebruikte om te doneren én welke acties er uitgevoerd kunnen worden om deze groep ook na de transitie te behouden. Onderstaand een voorbeeld van hoe een dergelijke analyse eruit ziet.
Benieuwd naar de mogelijkheden waaraan we momenteel werken of wil je dat we een analyse voor jouw organisatie uitvoeren? Neem dan contact met ons op.
Terug naar overzichtGeplaatst op 11 oktober 2022