Klantverhaal Cordaid

“Van verouderd CRM-huis naar moderne datavilla”

Cordaid komt op voor mensen in nood. Mensen in diepe armoede, getroffen door onrecht, oorlog, ziekte of natuurramp. Met een team van ruim 700 mensen biedt Cordaid vanuit tien kantoren in de wereld noodhulp en zorgt zij met slimme blijvende oplossingen voor toekomstperspectief. Om particuliere donateurs te vinden en te binden heeft Cordaid behoefte aan een solide CRM-oplossing dat het fundament moet worden voor innovatieve campagnes waarbij de klant meer centraal moet komen te staan: Ifunds Engage 365 Fundraising. 

Het afgelopen jaar besteedde Cordaid 160 miljoen euro aan hulpprojecten in de meest moeilijke gebieden ter wereld. Variërend van traumaverwerking voor slachtoffers van IS tot het verlenen van microkredieten aan kleine ondernemers in Sierra Leone. Van die 160 miljoen euro is ongeveer 26 miljoen euro opgebracht door particuliere donateurs; de overige bestedingen betreffen de uitvoering van projecten in opdracht van grote donoren zoals de Wereldbank, de Europese Unie of de Verenigde Naties. Uitsluitend naar de cijfers gekeken, lijkt het belang van donateurs misschien beperkt. ‘Maar het tegendeel is waar’, zegt Simone van Hamond, Director  Marketing & Fundraising bij Cordaid. ‘Grote donoren vinden het vaak belangrijk dat hulporganisaties ook zelf financieel participeren in projecten. Dat laat zien dat je in je eigen omgeving draagvlak hebt voor de activiteiten. Bovendien geeft de steun van donateurs de mogelijkheid om zo’n project nét iets extra’s te geven. Het hebben van een brede en trouwe achterban is essentieel voor ons werk en de impact die we kunnen maken, samen met de mensen daar.’

Lees hier meer, door het hele verhaal te downloaden.

Terug naar overzicht

Geplaatst op 10 september 2020