Update van het Ifunds Development Team

Update van het Ifunds Development Team over de Engage 365 zomer release

Uit feedback van onze klanten kwamen de thema’s informatie en usability naar voren als belangrijke speerpunten voor de zomer release van Engage 365. De vraag naar informatie gaat over hoe je Engage 365 handig in kunt zetten voor de inrichting van jouw eigen werkprocessen of hoe je bepaalde activiteiten het beste door Engage 365 kunt laten uitvoeren.

Vaak zien we dat dergelijke vragen hand in hand gaan met de werking van de productfunctionaliteit, dus ook wel usability genaamd. Hoe prettiger en handiger functionaliteiten werken, hoe eenvoudiger het is om het te gebruiken en daarme zullen er voortaan minder vragen zijn over de werking ervan.

Engage 365 zomer release, wat kun je verwachten?
Dit jaar rolt Microsoft de nieuwe userinterface van Dynamics 365 uit, de Unified Client Interface. In dit filmpje van een kwartier licht Microsoft het één en ander toe. Belangrijk om te weten is dat er geen nieuwe functionaliteit meer ontwikkeld wordt op de ‘oude’ web client. Microsoft zal dan ook uiterlijk 1 december 2020 iedereen automatisch overzetten op deze nieuwe interface. De automatische overgangsdatum is dan ook per klant verschillend, wij zullen dan ook zo snel als mogelijk al onze klanten hierover informeren. Het afgelopen jaar hebben wij Engage 365 al voorbereid op de komst van deze interface.

Ondertussen zijn we volop bezig met het verder integreren van Engage 365 in het PowerApps platform door van het fundraising deel een échte App te maken. Deze Engage 365 Fundraising App zal onderdeel worden van de zomer release van Engage 365 v4.1 in juni. In de maanden daarna zal deze major release worden uitgerold. Centraal in de ontwikkeling van deze app staat een fijnere gebruikerservaring, gebaseerd op reacties van klanten en consultants, deze verbeterde gebruikerservaring proberen we door te vertalen in een aantal formulieren en views.

Sneak preview:

   

Ook gaan we de ‘custom help’ functionaliteit meer vormgeven in de app waardoor je met één druk op de vraagteken-knop uitleg over het werkproces kunt krijgen over het scherm waar je op dat moment in zit. We beginnen met de kernprocessen van Engage 365 en breiden deze hulp steeds verder uit. Op deze manier kun je efficiënter werken doordat je niet altijd meer afhankelijk bent van een reactie van de Service Desk of van onze consultants.

De zomer release brengt ook vernieuwing in het matchen van bankregels voor donateurs en campagnes. Uit klantfeedback bleek dat er een grote behoefte is om dit efficiënter te laten verlopen. Bepaalde matches zijn zo voor de hand liggend, dat je eigenlijk zou willen dat Engage 365 deze voor je zou afhandelen. Omdat financiële verwerkingen bij iedereen in grote lijnen gelijk zijn, maar er wel nuances zijn, is er voor een flexibele oplossing gekozen. Het matching algoritme kan straks getuned worden zodat het voor jouw proces werkt. Concreet gaat het betekenen dat wanneer je merkt dat bepaalde matches telkens weer handmatig afgehandeld worden, je de matching engine parameters zo kan instellen dat deze handelingen voortaan automatisch verlopen. Dat scheelt al snel een hoop tijd!

Achter de schermen bij het Product & Development team
Gezien de huidge Covid-19 situatie werken we allemaal vanuit huis en stemmen we tweemaal daags de voortgang met elkaar af. Wat vaker afstemmen met klanten vanuit productontwikkeling blijft wenselijk, zowel vanuit ons als van onze eindgebruikers. We hebben verschillende mogelijkheden uitgeprobeerd. Echter zetten we dit, gezien de huidige situatie, even op een lager pitje. Iedereen kan zijn tijd goed besteden en online meetings kosten erg veel aandacht en daarmee energie. Die tijd en energie steken we nu in de zomer release om die zo goed mogelijk te laten verlopen voor iedereen! Daarna gaan we elkaar vast vaker ontmoeten, al dan niet online.

Op korte termijn zullen we al onze klanten via hun Customer Succes Manager (CSM) meer uitgebreid op de hoogte brengen over de komende zomer release en het proces hierrond. Wil je nu alvast graag meer weten hierover, neem dan vrijblijvend contact op met je CSM.

Terug naar overzicht

Geplaatst op 22 april 2020