Tips Engage Light user – Navigeren

Dit bericht is bedoeld voor de beginnende gebruiker van Engage 365. Graag geef ik je tips om te starten met Microsoft Dynamics 365 en Engage 365. Graag laat ik je zien hoe je navigeert, snel iets invoert en zoekt binnen het CRM.

Navigeren

Lees deze paragraaf om meer te weten te komen over de MS Dynamics 365 Sales gebruikersinterface. Je krijgt uitleg over de toegang naar andere apps, openen van de Engage Fundraising App en hoe het site-overzicht te gebruiken.

Naar de Engage Fundraising-app

1. Meld u aan bij Microsoft 365, selecteer het startprogramma voor apps van Microsoft 365 en selecteer vervolgens het pictogram voor Dynamics 365.

Notitie Welke apps beschikbaar voor u zijn in het startprogramma voor apps, is afhankelijk van uw abonnement.

2. U kunt de Engage Fundraising app openen door op de Engage Fundraising App te selecteren.

Navigeren via het siteoverzicht

De volgende afbeelding toont het siteoverzicht of menu van de Engage Fundraising App waarmee u naar de verschillende delen van de app kunt navigeren.

1.Het siteoverzicht openen of samenvouwen.
2.Toegang krijgen tot de recente items waaraan u hebt gewerkt of de klanten die u hebt vastgemaakt.
3.Toegang krijgen tot alles wat u nodig hebt om met klanten te communiceren, uw verkoop-gerelateerde records of donatie-gerelateerde records beheren enzovoort.
4.Wisselen tussen gebieden zoals Relatiebeheer, Marketing, Fundraising en Finance. Tussen welke gebieden je kunt wisselen, hangt af van de rechten, die je hebt. 

Snelle invoer: voer snel nieuwe records in

Met de opdracht Snelle invoer kunt u snel en gemakkelijk vrijwel elk type gegevens in het systeem invoeren. De opdracht is te vinden op de navigatiebalk, zodat deze altijd beschikbaar is als u nieuwe informatie in het systeem moet invoeren.

Met Snelle invoer hoeft u alleen enkele velden in te vullen. Later, of als u over meer tijd of meer informatie beschikt, kunt u nadere details invullen.

1.Selecteer op de navigatiebalk de optie Nieuw en selecteer vervolgens het item dat u wilt.
Tip Tik op een mobiel apparaat op het  op de navigatiebalk en tik vervolgens  op Menu voor snelle invoer.
2.Vul de velden in en selecteer vervolgens Opslaan.

Snelle Invoer MS Dynamics 365

Records zoeken

Om records te vinden binnen een tabel/weergave, typt kiest u rechtsboven rechts van het zandlopertje de zoekterm in. De resultaten zullen gegeven worden binnen de weergave. Vb.: Start u met zoeken bij Contactpersonen, dan zal het resultaat een selectie zijn van contactpersonen.

Normaal zoeken (binnen een entiteit)

  • Begint met– de resultaten bevatten records die met een specifiek woord beginnen. Bijvoorbeeld, als u wilt zoeken naar “Scholingsfonds voor Kunst en Cultuur” typt u Scholing in het zoekvak; als u kunst typt, wordt het record niet weergegeven.
  • Jokerteken– bijvoorbeeld: *Jeugd

Zoekresultaten filteren

U bevindt zich in een entiteit, bijvoorbeeld Contactpersonen. Kies de knop Zoeken naast het zoekvak. U wilt alle personen met de naam Jansen uit Amsterdam vinden.

Eventueel filtert u per kolom nog verder, door te klikken op de kolom “Plaats” bv. Plaats = Amsterdam.

Een zoekactie starten (meerdere entiteiten)

Om snel records te vinden in Dynamics 365, kunt u op meerdere recordtypen tegelijkertijd zoeken. De zoekresultaten worden weergegeven in groepen, gesorteerd op entiteitstype. Entiteiten zoals organisaties, contactpersonen of activiteiten.

Als u wilt zoeken in meerdere entiteiten, selecteert u Zoeken op de bovenste navigatiebalk.

a.Typ een of meer tekens in het zoekvak vanaf de bovenste navigatiebalk.

b.Filter de zoekresultaten
U kunt de resultaten per recordtype filteren door in het Filter gebied te kiezen voor een Eigenaar. Of vul bijvoorbeeld een datum in bij “Gemaakt op” = vanaf een jaar geleden.

 

Terug naar overzicht

Geplaatst op 9 april 2021