Tips Engage Light user – Navigeren

Dit bericht is bedoeld voor de beginnende gebruiker van Engage 365. Graag geef ik je tips om te starten met Microsoft Dynamics 365 en Engage 365. Graag laat ik je zien hoe je navigeert, snel iets invoert en zoekt binnen het CRM.

Navigeren

Lees deze paragraaf om meer te weten te komen over de MS Dynamics 365 Sales gebruikersinterface. Je krijgt uitleg over de toegang naar andere apps, openen van de Engage Fundraising App en hoe het site-overzicht te gebruiken.

Naar de Engage Fundraising-app

1. Meld je aan bij Microsoft 365, selecteer het startprogramma voor apps van Microsoft 365 en selecteer vervolgens het pictogram voor Dynamics 365.

Notitie Welke apps beschikbaar voor u zijn in het startprogramma voor apps, is afhankelijk van uw abonnement.

2. Je kunt de Engage Fundraising app openen door op de Engage Fundraising App te selecteren.

Navigeren via het siteoverzicht

De volgende afbeelding toont het siteoverzicht of menu van de Engage Fundraising App waarmee je naar de verschillende delen van de app kunt navigeren.

1.Het siteoverzicht openen of samenvouwen.
2.Toegang krijgen tot de recente items waaraan je hebt gewerkt of de klanten die je hebt vastgemaakt.
3.Toegang krijgen tot alles wat je nodig hebt om met klanten te communiceren. Je (potentiële) donateurs of leden- records te beheren, campagnes, donatie-gerelateerde records enzovoort.
4.Wisselen tussen gebieden zoals Relatiebeheer, Fundraising, Finance, Engage, Marketing, Training etc. Tussen welke gebieden je kunt wisselen, hangt af van de rechten, die je hebt. 

Snelle invoer: voer snel nieuwe records in

Met de opdracht Snelle invoer kun je snel en gemakkelijk vrijwel elk type gegevens in het systeem invoeren. De opdracht is te vinden op de navigatiebalk, zodat deze altijd beschikbaar is als je nieuwe informatie in het systeem wilt invoeren.

Met Snelle invoer hoef je alleen enkele velden in te vullen. Later, of als je over meer tijd of meer informatie beschikt, kun je nadere details invullen.

1.Selecteer op de navigatiebalk de optie Nieuw en selecteer vervolgens het item dat je wilt invoeren.
Tip Tik op een mobiel apparaat op het  op de navigatiebalk en tik vervolgens  op Menu voor snelle invoer.
2.Vul de velden in en selecteer vervolgens Opslaan.

Records zoeken

Om records te vinden binnen een tabel/weergave, typt kies je rechtsboven rechts van het zandlopertje de zoekterm in. De resultaten zullen gegeven worden binnen de weergave. Vb.: Start je met zoeken bij Contactpersonen, dan zal het resultaat een selectie zijn van contactpersonen.

Normaal zoeken (binnen een entiteit)

  • Begint met– de resultaten bevatten records die met een specifiek woord beginnen. Bijvoorbeeld, als u wilt zoeken naar “Scholingsfonds voor Kunst en Cultuur” typt u Scholing in het zoekvak; als u kunst typt, wordt het record niet weergegeven.
  • Jokerteken– bijvoorbeeld: *Jeugd

Zoekresultaten filteren

Je bevindt je in een entiteit, bijvoorbeeld Contactpersonen. Kies de knop Zoeken naast het zoekvak. Je wilt alle personen met de naam Jansen uit Amsterdam vinden.

Tip: Een entiteit ziet er uit als een tabel. Kolommen in een tabel zijn velden.

Eventueel filter je per kolom nog verder, door te klikken op de kolom “Plaats” bv. Plaats = Amsterdam.

Een zoekactie starten (meerdere entiteiten)

Om snel records te vinden in Dynamics 365, kun je op meerdere recordtypen tegelijkertijd zoeken. De zoekresultaten worden weergegeven in groepen, gesorteerd op entiteitstype. Entiteiten zoals organisaties, contactpersonen of activiteiten.

Als je wilt zoeken in meerdere entiteiten, selecteer je Zoeken op de bovenste navigatiebalk.

a.Typ 1 of meer tekens in het zoekvak vanaf de bovenste navigatiebalk.

b.Filter de zoekresultaten
Je kunt de resultaten per recordtype filteren door in het Filter gebied te kiezen voor een Eigenaar. Of vul bijvoorbeeld een datum in bij “Gemaakt op” = vanaf een jaar geleden.

 

Terug naar overzicht

Geplaatst op 9 april 2021