“Onze klanten helpen bij te dragen aan een mooiere en leukere wereld!”
Na 11 jaar in verschillende rollen werkzaam te zijn geweest bij een grote CRM-dienstverlener, kende CRM voor Seth van Ouwerkerk geen geheimen meer. Na een intense periode in zijn privéleven besloot hij het roer om te gooien. En na grondig veldwerk en (zelf)onderzoek, vond hij zijn nieuwe werkplek bij Ifunds. Waarom deze keus? Dat vertelt Seth hieronder.
“Toen ik vertrok bij mijn vorige werkgever wist ik nog niet goed wat ik wilde. Behalve dat ik weer energie wilde krijgen van de dingen die ik doe en dat ik, als het even kon, de wereld wat mooier en leuker wilde maken. Ik dacht veel na over wat ik nu echt belangrijk vond in mijn leven en ik zocht werk dat relevant is. Maar wat voor baan dat dan moest zijn? Van alles passeerde de revue, van een barristakraampje tot haardhouthandelaar. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik het liefst waarde wilde toevoegen vanuit de kennis en ervaring die ik al had opgebouwd, maar dan het liefst bij een non-profit organisatie.
Maar in plaats van te kiezen voor één NGO, koos ik in 2018 voor Ifunds, dat al 25 jaar software voor fondsenwervende organisaties maakt. Ifunds heeft voor mij hiermee als pluspunt dat zij bijdragen aan een heleboel non-profit organisaties. Clubs die doen wat ik ook graag wilde doen: namelijk de wereld wat mooier en leuker maken.
Ik startte als manager sales. Een functie waar ik in eerste instantie nogal over twijfelde. Ik kan best dominant zijn, dus wat moest ik met een team vol types zoals ik? Maar bij Ifunds zijn onze sales- en accountmanagers veel meer adviseurs, met een schat aan marktkennis, in plaats van commerciële tijgers. We zijn vooral bezig met het adviseren van onze bestaande klantenbase. Hoe kunnen we hen verder brengen? Natuurlijk verdienen we gewoon geld bij Ifunds, maar ons voornaamste doel is value for money bieden, oftewel toegevoegde waarde creëren.”
Nieuwe technologie biedt kansen voor non-profit
“Het werkveld van Ifunds past heel goed bij mijn persoonlijke drive. In mijn vorige baan zag ik de digitale transformatie waar bedrijven zich in bevinden. De wereld om ons heen verandert razendsnel en technologie biedt zoveel kansen. Ook voor non-profit organisaties. Waar hun processen van oudsher altijd erg gericht waren op het goed beheren van donaties, oftewel transacties, verschuift het zwaartepunt van hun activiteiten steeds meer naar de voorkant, het fondsenwerven zelf, oftewel de relatiekant. Precies daar wil ik hen, samen met het platform van Ifunds, bij helpen.”
Van databases en donaties, naar leads, ambassadeurs en engagement
“Concreet: we helpen onze klanten hun Charity Promotor Score te verhogen, zoals dat heet in NGO-land. In plaats van denken in databases en donaties, helpen we hen de omslag te maken naar leads, ambassadeurs en naar engagement. Betrokkenheid en transparantie, met behulp van een goed werkend platform.
Wat ik zie is dat er veel innovatie nodig is om de nieuwe generatie donateurs aan je te binden. De ouderwetse donateur, die met een automatische incasso periodiek geld stort sterft langzaam uit. Nieuwe generaties willen meer inzicht en transparantie, willen weten wat er met hun geld gebeurt en binden zich bijvoorbeeld veel meer eenmalige aan een concreet doel of campagne. Je software moet dan ook nieuwe manieren van campagnevoeren faciliteren, bijvoorbeeld via social media. Daarnaast zie ik dat donateurs van vandaag nieuwe manieren van betalen verwachten, denk aan QR-codes, doneren via Ideal en via mobiele pinapparaten. Onze tooling maakt dit allemaal mogelijk.
Het wordt ook steeds relevanter om niet alleen je donateurs maar eigenlijk alle mensen die betrokken zijn bij jouw organisatie goed in beeld te hebben. Dus ook de mensen die collecte lopen, of mensen met een groot online netwerk die veel informatie over je organisatie delen. We helpen onze klanten graag bij het realiseren van dit 360 graden ‘relatiebeeld’.”
Ifunds zoekt betrokken en enthousiaste collega’s
“Ik ben wel trots dat ik met dit werk dichtbij mezelf kan blijven en m’n hart kan volgen. Ik zie veel kansen om ons product en onze dienstverlening te versterken, zodat we onze klanten steeds beter kunnen helpen hun missies waar te maken. Daar zoeken we trouwens nog wel versterking voor. Bij Ifunds hebben we volop ruimte voor onder andere CRM-consultants, transformation consultants en projectmanagers, met Microsoft Dynamics 365-ervaring of juist met ervaring bij een NGO. Professionals die enthousiast zijn om de wereld, samen met onze klanten, wat mooier en leuker te maken. Interesse? Bel (06 19 66 76 99) me gerust of klik op de button voor onze openstaande vacatures!”
Terug naar overzicht
Geplaatst op 1 oktober 2020