Als Ifunds streven we ernaar echt een verlengstuk van onze klanten te zijn. Je ziet ons niet alleen wanneer we de software installeren, maar ook zeker daarna. En dat is belangrijk, want nieuwe technologie aanschaffen en implementeren is één, maar net zo belangrijk is de gebruikersadoptie en het hoog houden van de kennis over het systeem. Met de Ifunds Academy geven we hier invulling aan. De trainingen zijn in te zetten voor gebruikersadoptie, het ophalen van kennis, het inwerken van nieuwe collega’s, maar vooral om te zorgen dat je het maximale uit de software blijft halen.
CARE Nederland maakt gebruik van de Ifunds Academy
Het belang en het nut van de Ifunds Academy werd onlangs nog duidelijk bij CARE Nederland. Zij ondersteunen mensen op de moeilijkste plekken ter wereld bij het opbouwen van een beter bestaan. Door ongelijkheid tegen te gaan en zich in te zetten voor vrouwenrechten wordt armoede bestreden. De aanpak is variërend van noodhulp tot trainingen in ondernemerschap.
Wouter Friskes, Manager Fondsenwerving & Communicatie bij CARE Nederland, verwelkomde een nieuwe CRM-specialist in zijn team. Zij is verantwoordelijk voor alle data imports en exports om marketingcampagnes en beslissingen mee te ondersteunen. Een belangrijke rol binnen CARE Nederland waar ze datagedreven fondsenwerven. Wouter: “We zijn dit verplicht aan onze donateurs en de mensen die ons helpen. We moeten het geld op de meest effectieve en efficiënte manier inzetten. We willen geen geld verspillen aan (marketing)acties die weinig opleveren.”
Ifunds Academy speelt belangrijke rol in continueren van datagedreven fondsenwerven
Ifunds Engage 365 Fundraising draagt bij aan het datagedreven fondswerven. De Ifunds Academy draagt er aan bij dat de gebruikers goed opgeleid worden om op basis van het systeem betere beslissingen te kunnen nemen. In overleg met Ifunds werd bepaald welke trainingen het meest waardevol zijn voor de nieuwe CRM-specialist. Wouter: “Je hebt de vrijheid om op basis van de behoefte van de organisatie een programma samen te stellen. Ifunds denkt daar heel goed in mee. Zij stellen als hoofdvraag wat de medewerker nu écht nodig heeft.”
Nieuwe medewerker snel up-and-running
In 6 cursusdagen, verdeeld over 2 maanden, volgde de CRM-specialist naast de introductietraining in Engage 365 ook vervolgtrainingen over het aanpassen van formulieren, processen & workflows, selecties, fundraising entry en campagnes & marketinglijsten. De trainingen worden op locatie bij de klant of op het kantoor van Ifunds gegeven. Dit keer was het op kantoor waarbij ook nieuwe medewerkers van andere Ifunds klanten aansloten. Dit zorgde voor gezelligheid, maar ook voor interessante inzichten door de vragen die door anderen werden gesteld.
“Fijn dat het op locatie was en niet online. Met de handleidingen ben ik ook erg blij, zo kan ik alles nog eens teruglezen of opzoeken in de situaties dat ik het nodig heb. Verder was er genoeg ruimte op specifieke vragen te stellen. Ook na de trainingen kon ik nog terecht met vragen.”
Meer weten over de Ifunds Academy?
De Academy wordt met een gemiddelde score van 8.5 hoog gewaardeerd door voorgaande deelnemers! Wil je meer weten over de Ifunds Academy en de beschikbare trainingen? Bekijk onze Academy pagina.
Terug naar overzicht
Geplaatst op 22 juni 2022