Gemakkelijk werken met Engage 365 Members

Ifunds biedt voor leden-organisaties en ledenverenigingen Engage 365 Members. In Engage 365 Members kun jij al jouw activiteiten op het gebied van leden journeys, campagnemanagement, communicatie en werving kwijt. Maar dat niet alleen: ons CRM-systeem ondersteunt ook alle processen op het gebied van lidmaatschappen, donaties (eenmalig en vast) en financiën.

Engage 365 Members features
De nieuwste versie van Engage 365 Members biedt vooral veel extra’s op het gebied van “achterbanvriendelijkheid”. Denk aan:

  • inspelen op de behoefte van je leden door voorkeuren in Engage 365 Members vast te leggen
  • het naar een hoger niveau tillen van personalisatie en je leden te laten zien dat je ze echt kent
  • het doorvoeren van wijzigingen in het lidmaatschap, zoals de betaalfrequentie
  • het automatisch aanmaken van een creditfactuur
  • korting geven op een lidmaatschap
  • het verwerken van spontane giften
  • scenario’s voor storno-afhandeling
  • het meenemen van de (financiële) waarde en allerlei relatiekenmerken van leden in segmentatie

Het liefst wordt daarbij alles voor de service medewerker doorgerekend en kun je deze informatie live terugkoppelen aan het betreffende lid.

Achterbanvriendelijkheid
De achterban, de leden, willen graag flexibiliteit in hoe ze aan uw organisatie verbonden zijn. Denk bijvoorbeeld aan een lid, die even twee maanden geen blad toegezonden wil hebben. Met Engage 365 Members is dat heel makkelijk vast te leggen. Wil een lid ook twee maanden niet betalen? Dat kan ook snel worden vastgelegd.
We nemen je graag mee in het gemak waarmee je de volgende situatie in het CRM kunt vastleggen: De keuze van een lid om anders te gaan betalen. Dit wil het lid graag met terugwerkende kracht laten verlopen, waardoor er voor nu teveel betaald is.

Voorbeeldgesprek Vereniging XYZ
Graag nemen we je mee in een telefoongesprek, waarbij een lid graag een aantal aanpassingen wil doorvoeren in zijn lidmaatschap. Een lid beslist anders te gaan betalen met terugwerkende kracht, waardoor er teveel betaald is. De service medewerker ziet direct in het CRM de benodigde aanpassingen, zoals een creditfactuur. En kan dit direct terugkoppelen.

Het gesprek  Ondertussen
 

Sonja van de Vereniging XYZ: “Goedemorgen, met de Vereniging XYZ, u spreekt met Sonja Baarns”

Meneer Krijger: “Ook goedemorgen, met Krijger uit Leeuwarden. Sonja Barends, zei u? Dan wordt dit vast een goed gesprek (grinnik)”
Sonja: “Het spijt me meneer Krijger, Baarns zonder een “d”, daar zult u het mee moeten doen. Waar kan ik u mee helpen?”

 

Meneer Krijger: “Ah, zonder “d”. Goed, zeg, ik ehh, nou tot nu toe betaalde ik per maand voor het lidmaatschap, maar ik wilde eigenlijk per jaar gaan betalen, dat is relatief goedkoper hè. Nou heb ik al één maand betaald, want jullie schrijven automatisch af. Kan ik met terugwerkende kracht toch per jaar betalen?”

 

Sonja: ”Dat kan meneer Krijger, ik zoek u even op, met zo’n woonplaats moet dat lukken, toch? Ja ik zie het, u betaalt inderdaad per maand een tientje. Wat we gaan doen is dat u vanaf een maand geleden een keer per jaar gaat betalen, dus niet meer 12 keer een tientje, maar eenmalig €100.”
Meneer Krijger: “Dat bedoel ik inderdaad.”
Sonja: “Mooi, u krijgt een nieuwe automatische incasso, en omdat u al €10 euro hebt betaald wordt dat een incasso van €90. Zo hebt u het bedoeld?”
Meneer Krijger: “Ja mevrouw Barens, ik wist dat dit een goed gesprek zou worden, haha.”
Sonja (Als altijd professioneel:) “Fijn dat we u van dienst hebben kunnen zijn, meneer Krijger.”

 

Wat gebeurde er tijdens het telefoongesprek in het CRM systeem?

In het kort: Zodra op de bewaarknop werd gedrukt, werd de oude overeenkomst afgesloten, is er een nieuwe gemaakt per afgelopen maand, is er een creditfactuur aangemaakt van €10, met de uitbetaalstatus “Trek mij van de eerstvolgende factuur van deze persoon af”.

Dus zodra de jaarfactuur wordt aangemaakt van €100, staat deze nog maar voor €90 open.

Dat gebeurt allemaal fijn op de achtergrond, De handelingen die Sonja moet doen ziet u tussen de notities staan. Dat is alles wat zij hoeft te doen. Het CRM-systeem rekent alles voor je uit en Sonja kan dit direct terugkoppelen aan de klant.

Fijne Engage 365 Members toegewenst!

 

Meer weten over de genoemde Ifunds oplossing? Download dan hier de Factsheet Engage 365 Members of bekijk de webinar Werken met Engage 365 Members.

Terug naar overzicht

Geplaatst op 27 oktober 2021